Programma’s

Programma’s

leeg

Programma’s

Georgette speelt verschillende programma’s. Hierin wisselt ze alt- en sopraansaxofoon af met zang en zo nu en dan dwarsfluit.
Alle programma’s kunnen in meerdere bezettingen uitgevoerd worden:

  • duo, met piano of bandoneon
  • trio, met piano en bas
  • kwartet, met piano, bas, drums
  • kwintet, met piano, bas, drums en een extra blazer, b.v. trompet

Georgette zorgt voor een verzorgde presentatie en een aansprekend programma. Uiteraard wordt het programma afgestemd op de omgeving.

Stijlen

Op maat

Muziek is heel bepalend bij de uiteindelijke aankleding van een feest of gelegenheid. Ik denk graag met u mee over een programma op maat. Een combinatieprogramma met andere artiesten is ook mogelijk.

Muziektheater Mezzaluna

Georgette maakte een voorstelling over lees meer >

leeg

Stijlen

Stijlen

leeg

Franse chansons

Georgette heeft een karakteristieke warme stem, waarbij het lage register opvalt. Haar stemtimbre past goed bij doorleefde stukken, zoals Franse chansons. Door haar goede beheersing van de Franse taal kan Georgette de stukken zonder enig probleem de gewenste lading meegeven. Zang en instrumentale stukken wisselen elkaar af tot een boeiend geheel dat het publiek raakt.

Tango

Tango heeft Georgette altijd aangesproken. Het gaat over passie, over leven. Tangoteksten zijn poëtisch en vol drama. Georgette houdt van taal en poëzie en wekt de stukken tot leven met haar doorleefde vertolkingen. Tangoklassiekers zoals Malena en María, maar ook prachtige composities van Astor Piazzolla en Eladia Blazquez komen aan bod.

Tijdens meerdere masterclasses werkte Georgette samen met o.a. Juan Carlos Cuacci en Pablo Agrí. Deze in Argentinië gevestigde musici vertegenwoordigen het neusje van de zalm in de tangomuziek. Ze wakkerden Georgettes bevlogenheid voor de tango nog verder aan.

Jazz

In een gevarieerd programma komen bekende en minder bekende jazzstukken aan bod: standards, blues, jazzwalsjes of een bossa nova, een latin stukje of een popliedje. In dit programma neemt de saxofoon een belangrijke plaats in. Er is ook ruimte voor zang.

In overleg kan altijd naar de verhouding gekeken worden tussen instrumentale en vocale stukken.

Mezzaluna

Mezzaluna is de eerste muziektheaterproductie van Georgette. Deze krachtige one woman show kan ook met pianist worden uitgevoerd. In Mezzaluna verweeft Georgette haar passie voor podiumkunsten tot een eigen verhaal over liefde, verlangen en afscheid. Met muziek, zang en dans nodigt ze haar publiek uit om samen met haar een groot emotioneel palet te ontdekken.

DJ met saxofoon

Heb je een feest met DJ en zoek je nog een live element? Georgette zorgt met haar saxofoons voor de finishing touch. Ook zeer geschikt voor modeshows.

leeg

Mezzaluna

Mezzaluna

leeg

fot_opleiding

De basis voor Mezzaluna werd gelegd met regisseur en acteur Kevin Crawford.
Mezzaluna speelde tot nu toe in Frankrijk, Italië, Nederland en Zwitserland.

Mezzaluna (muziektheater)

Mezzaluna is het eerste soloprogramma van Georgette en heeft als subtitel “Afscheid en verlangen”. We worden meegezogen in een oprecht verhaal over de liefde in ons leven. Het programma is ingetogen en intiem, maar soms ook vrolijk en uitbundig. Via muziek, zang en dans vertelt Georgette een prachtig verhaal vol emotie en hartstocht.

“Is Georgette een muzikant, een danseres, een zangeres, een toneelspeelster? Ja, dit is ze allemaal, maar belangrijker: ze is een dichteres, een spinneres van klanklandschappen die woorden en vergankelijke visuele beelden verweeft.

Ze graaft diep in haar schatkist van instrumenten, liedjes en herinneringen en haalt glimpjes van verhalen als schitterende goudklompjes naar boven. Ze belichaamt metaforen en maakt ze tastbaar voor het publiek: ze is zowel een levende aanwezigheid als een vergaarplaats van echo’s van een verleden dat reikt naar een toekomst. Terwijl ze de inhoud van deze schatkist onthult, staan we onszelf toe een logisch begrijpen los te laten en het intuïtieve meanderen van de voorstelling te vertrouwen. Ze leidt ons als de rattenvanger van Hamelen, maar we worden niet verleid of gehypnotiseerd. We versmelten eerder met de schuivende zandbanken van de voorstelling en onderwerpen ons, zoals Proteus, zachtjes aan hun metamorfoses. Georgette’s spel bestrijkt een scala aan stijlen, ze communiceert door een verscheidenheid aan vaardigheden: ze verbindt de ruimte tussen zang en instrument, tussen de waarachtigheid van het woord en de speelsheid van de dans. We kijken en luisteren betoverd, hoe ze de afstand van de componist combineert met de nabijheid van de verhalenverteller.”

Kevin Crawford

 

leeg